Ana Sayfa > Haberler > Microsoft, Stüdyo Sayısını Çoğaltmak için Harekete Geçti

Microsoft, Stüdyo Sayısını Çoğaltmak için Harekete Geçti

Microsoft Gaming’in başkan yardımıcısı Phil Spencer, Microsoft şirketinin stüdyo sayısını artıracağına dair bir iddiayı ortaya attı. Hatta bunun kısa bir süre içerisinde gerçekleşeceğini düşünüyor.

Bilindiği üzere Microsoft, en son Bethesda ile birleşti. Bu birlikteliğin sonucunda Microsoft çatısı altındaki stüdyo sayısı da 23’e yükseldi. Şirketin merkezi ve teknolojini gelişiminden hareketle doğal olarak bu stüdyoların çoğu ABD’de bulunuyor.

Amerika’nın haricinde birkaç tane Kanada’da, iki tane İsveç’te ve üç tane İngiltere’de Microsoft stüdyosu yer alıyor. Bunun yanında Bethesda’nın satın anılmasıyla beraber de bir tane Japonya stüdyosu da ekibe dahil oluyor.

Microsoft stüdyo konusunda oldukça zengin gibi gözükse de Phil Spencer’a göre aslında bu durum pek de öyle değil. The Guardian’a yakın zamanda röportaj veren Microsoft Gaming’in başkan yardımıcısı Phil Spencer “Oyunların hikayelerini geliştirmek istiyorsak yeni bölgelerde, yeni stüdyolara ihtiyacımız olacak.” demişti.

Son zamanlarda Microsoft’un Hindistan, Afrika ve Güney Afrika’da yeni stüdyolar açması kulislerde zaten konuşulan bir dedikoduydu. Bu sözlerle ilgili The Guardian muhabiri “Microsoft’un başka ülkelerde bir stüdyo satın alabileceği anlamına mı geliyor?” sorusunu sordu. Spencer bu soruya “Bunun olmaması beni gerçekten şaşırtacak” cevabını verdi.



microsoft stüdyo sayısını arttıracak 1- teknolojiorg

Aslında bu fikre Microsoft Studios başkanı Matt Booty de katılıyor. “Afrika, Güney Afrika ve Hindistan bölgelerinden birinde birkaç yüz kişilik bir stüdyo mutlaka olmalı. Sadece dış kaynak kullanımı veya destek için değil; o pazarda en iyi gişe rekorları kıran oyunlar üretmek amacıyla iyi bir ekip oluşturmak için” diyor.

Aslında bu gibi gelişimler oyun dünyasını daha olumlu yönde etkileyecektir. Farklı ülkelerde bulunan stüdyolarda üretilen oyunlar bizlere daha fazla seçenek sunacak. Ayrıca daha farklı kültürlerin bilgisayarlarımıza, konsollarımıza ulaşmasını sağlayacak. Tabii bunun yanında stüdyonun bulunduğu ülkelerde de bu alanın gelişmesine de değer katacak.

Bethesda’da Gecikme Söz Konusu

Microsoft yeni stüdyolar üstüne çalışsa da sorunsuz bir dönemden geçtiği söylenemez. Microsoft’un Bethesda’yı bünyesine katmasından sonra pazardaki ilk başarısı olması planlanan Ghostwire: Tokyo oyunu konusunda kötü bir haber de gündeme geldi. Firmanın yaptığı açıklamaya göre oyun, 2022’nin başlarında karşımıza çıkacak.

Aslında Ghostwire: Tokyo oyunu Microsoft için tam bir başarı da sayılamaz. Şirket Bethesda’yı satın almadan önce Bethesda Sony ile bir işbirliği yapmıştı. Oyunu sadece PC ve PlayStation konsollarında çıkacağını açıklamıştı. Yani oyun her ne kadar artık Microsoft bünyesinden çıkacak gibi gözükse de Xbox’ta yer almayacak.

Siz Microsoft’un bu hamlesi hakkında neler düşünüyorsunuz? Sizce bu gibi hamleler oyun dünyasını olumlu yönde etkileyecek mi? Yoksa bu hamleler ile büyük firmalar sektörü tekeline mi alacak? Yorumlarda buluşalım.

Teknoloji'den geri kalmamak için e-posta listemize abone olun!

Bundan 11 yıl önce Beden Eğitimi bölümünden mezun olan Uğur "Benim burada ne işim var?" diyerek kendini teknolojiye ve oyun dünyasına adamıştır. Daha önceden farklı sitelerde ve dergilerde bildiklerini okuyuculara aktaran Uğur sıra teknoloji.org sitesinde diyor!



Yorum yapın