AMD’nin DLSS’e rakip olarak geliştirdiği FidelityFX Super Resolution teknolojisi için beklenen haber duyuruldu. Geçtiğimiz günlerde Windows PC’ler için ortaya çıkan FSR teknolojisi, sonunda Xbox’a da geldi.
AMD tarafından geliştirilen FidelityFX Super Resolution ya da kısaca FSR, oyunlar için kullanılan bir görüntü teknolojisi. Oyunlarda görülecek FPS’i yükseltmek ve görüntü kalitesini korumak amacıyla kullanılan bu teknoloji Nvidia’nın DLSS teknolojisine rakip olarak ortaya çıktı.
FSR’nin Windows PC’lerde görülmesinin ardından ortaya çıkan sonuçlar, umut verici bir teknoloji olduğunu ifade ediyor. Hatta önümüzdeki günlerde daha fazla oyun ve platformda çalışacağı belirtiliyordu.
Bu platformlardan birisi beklendiği gibi Xbox oldu. Microsoft’un oyun konsolu Xbox’ın Windows’un ardından FSR desteğine ulaşacağı tahmin ediliyordu.
Xbox geliştiricilerinden Jason Roland, yeni haberi duyurdu. Roland, paylaştığı Tweet ile AMD ve Microsoft arasındaki yakın ortaklıktan heyecan duyduklarını belirtti. Ayrıca, FSR’nin geliştiriciler için önizlemeye sunulduğunu da ekledi. Desteklenen platformların ise Windows, Xbox One ve Xbox Series X|S olduğunu ifade etti.
FSR Önizlemesi Gecikme Olabileceğini Gösteriyor
Xbox oyuncularının merakla beklediği bu yeni teknoloji biraz daha zaman alacak gibi gözüküyor. Henüz geliştiriciler için önizlemede olan FSR için, önümüzdeki süreçte tam anlamıyla destek sağlanacaktır. Bunun olması için ise Xbox oyunlarının FSR sertifikası alması gerek.
Bu doğrultuda ortaya çıkan tahminlere göre Xbox oyuncuları tam FSR desteği için 2022 yılının başlarına kadar beklemek zorunda. Ancak yine de, resmi olarak doğrulanan haber Xbox oyuncularını sevindirecektir.
FSR Xbox’a geldi; ancak bu destek PlayStation sorularını da akıllara getiriyor. FSR teknolojisini deneyimlemek isteyen PS5 oyuncuları için henüz resmi bir açıklama yok. Yine de önümüzdeki süreçte bir PlayStation hamlesinin de geleceği tahmin ediliyor.
Ancak, PlayStation’ın yapılacaklar listesi biraz kalabalık. Halihazırda PlayStation 5 VRR ve 1440p desteğine de tam olarak sahip değil. Hatta, kullanıcılar tarafından merakla beklenen SSD yuvası hakkında da bir gelişme yok. Bu nedenle FSR desteğinin listenin biraz daha arkalarında kalmış olması muhtemel.
İşler AMD için fazlasıyla yolunda gidiyor gibi duruyor. FSR için Microsoft’un desteğini alan şirket önümüzdeki günlerde adından söz ettirmeye devam edecek gibi gözüküyor. Geliştiricilerin ve oyuncuların tepkisiyle birlikte DLSS ile rekabetinin de hangi yöne doğru gideceğini ilerleyen dönemde göreceğiz.
Peki siz FSR desteğinin Xbox’a gelmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?